Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mijn nachtmerrie 2  (gelezen 2906 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Antwoord #30 Gepost op: Februari 26, 2009, 14:30:52 »

In een plastieken zak met propje watten doordrenkt met chloroform als je tenminste aan chloroform kunt geraken.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #31 Gepost op: Februari 26, 2009, 14:41:58 »

Nek omdraaien is de snelste methode M&E.
Watjes met chloroform in plastiek zak duurt toch altijd nog wat langer.

Minoes
Kwijlbakske
**

« Antwoord #32 Gepost op: Februari 26, 2009, 23:49:36 »

Nek breken of kop inslaan, dat is het meest humaan voor het dier. Voor jezelf is dat... erg moeilijk.
Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Februari 27, 2009, 14:53:01 »

ja, dat zou ik echt niet kunnen dus  aw
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #34 Gepost op: Februari 27, 2009, 16:16:30 »

Laat ons samenvatten wat te doen als je in een onbekende streek gaat wandelen met uw hond i.p.v. al die kleine diersoorten op de een of andere manier proberen te doden wat noch ik, noch jullie in de praktijk zouden kunnen. Dus mijn samenvatting: heb altijd een GSM op zak, noteer het telnr. van de dierenarts van wacht van de streek waar je gaat wandelen, probeer altijd te lokaliseren waar juist ge aan het wandelen bent en probeer herkenningspunten te memoriseren, heb kleine apotheek mee, verband, compres, onstmettingsmiddel, actieve kool en water. En eerlijk gezegd, ik wandel al jaren overal met mijn honden en (hout vasthouden) heb nooit iets voorgehad. Ik was dit topic begonnen om jullie wakker te schudden.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Minoes
Kwijlbakske
**

« Antwoord #35 Gepost op: Februari 27, 2009, 20:58:54 »

Compressen en verbanden zijn nutteloos als de wonde echt groot is. Iets om een poot mee af te binden (bvb je veter), daar ben je wel wat mee als het bloed metershoog spuit. Stel dat je hond een wild zwijn tegenkomt en zijn darmen liggen uit zijn buik, dan rol je hem best in je t-shirt, zonder de darmen terug proberen te plaatsen en dergelijke. Probeer ook niet te ontsmetten. Het bloeden zorgt voor schoonspoelen van de wonde en als je relatief propere kledij gebruikt, zit je ook al goed. Het schoonmaken en ontsmetten zal sowieso door de DA gedaan worden. Bij een gebroken pootje mag je zeker niet gaan staan klungelen met verband, laat dat maar aan de DA over. Gewoon opnemen en zo stabiel mogelijk verplaatsen.

Actieve kool hoeft niet binnen de 5 minuten binnen te zijn (en probeer dat maar eens bij je hond binnen te krijgen zonder américain). Zout kan wel altijd handig zijn, hoewel je ook door je hand (ja, je volledige hand) zo diep als mogelijk in zijn keel te steken, je hond kan doen braken. En geloof me, het moet érg diep, want honden hebben minder rap kokhalsneigingen omdat ze aan botten moeten kunnen knagen en die durven al eens diep in hun bek te belanden.

Dus kort:
- een veter om iets af te binden (of een sjaal)
- je kleren om te stelpen of te beschermen
- je handen of zout om je hond te doen braken
- je gsm zodat je asap te weten kunt komen waar de dichtstbijzijnde dierenarts is (en als het echt ernstig is, zullen de DA'en die niet van wacht zijn ook best willen helpen)
- water, altijd noodzakelijk. Nuttig voor drenken en afkoelen
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #36 Gepost op: Februari 27, 2009, 21:50:27 »

Opletten met zout!
Lees dit artikel maar eens  bang
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=529

Ik ben er toch al in geslaagd Charlie een ganse pot aktieve houtskool puut te laten eten  grijns

Minoes
Kwijlbakske
**

« Antwoord #37 Gepost op: Februari 27, 2009, 22:11:31 »

Das charlie en da was maar 1 keer. En al te fantastisch liep ze er nu ook weer niet bij he. Nu ja, tkan geen kwaad om da mee te nemen, ma ik doe het niet.

Moet er ook geen ganse pot zout in kappen en als je moet kiezen tussen sterven aan een gif of sterven aan zout in het geval dat je er teveel van gebruikt... mja. Oppassen moet je altijd en het is goed om te weten. Kzou ook niet rondlopen met zout, to be honest. Je handen heb je wel altijd bij. Zelfs ik.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #38 Gepost op: Februari 28, 2009, 00:17:31 »

euh je handen... en je vingers kwijt zijn?  schok

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Minoes
Kwijlbakske
**

« Antwoord #39 Gepost op: Maart 01, 2009, 18:16:45 »

Ken je hond he wink

Bij elke pup (en eigenlijk ook volwassen honden): aanleren dat je in hun muil bezig bent soms. Zeer nuttig daarvoor is tanden leren poetsen. Het is moeilijk, het kost veel tijd. Kunt ze ook altijd laten sterven... Das sneller.

Alles valt aan te leren. Bij sommige honden is het echter niet mogelijk. Dat zegt dan veel over de hond (angst-agressie bvb) en over de relatie met het baasje (dominantie-agressie bvb). Daarom, als je een pup hebt: leer het aan. Ik als dierenarts kan het alleen toejuichen.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: