Auteur Topic: Kortrijk - De Warande  (gelezen 1341 keer)

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Kortrijk - De Warande
« Gepost op: januari 11, 2016, 18:35:22 pm »
Aangezien ik woonachtig ben in Kortrijk, vind ik het een beetje mijn taak om de losloopweides in Kortrijk en omstreken aan te vullen in deze rubriek.

Ik start dus met "de warande" ... De loosloopweide is dus een onderdeel van het speeldomein "de Warande".  De weide is niet groot - heeft geen water, geen bomen, maar is wel proper en je hebt nog veel speelmogelijkheid errond voor de kinderen (en als niemand het ziet voor de hondjes :hihi: )

Je kan langs 2 ingangen naar de losloopweide toe :
nl. langs de Izegemstraat (aan het rondpunt splitsing Izegemstraat - Hoge Dreef) dan ligt de ingang rechts - richting Heule rijdend en de 2de ingang ligt langs de Heirweg - ietsje voor de lichten van de Ringlaan aan je linkerkant.

Ik ben gestart langs de Izegemstraat - dus zoals gezegd : rijdend richting Heule ligt de ingang juist voor het rondpunt aan je rechterkant (je kan er parkeren recht voor de ingang of een in de straat)

je hebt eerst een mooie open weg naar de weide ... die in de verte aan de linkerkant ligt (aanleunend aan de achtertuinen van de huizen aldaar)

op je weg naar de weide ... kom je eerst wat banken tegen waar je wat kan uitrusten (nadeel in de zomer staat het gras er meestal heel lang)

rechterkant is een mooie open plaats (die niet echt voor iets wordt gebruikt, dus deze plaats konden ze evengoed gebruikt hebben voor de losloopweide en zo was die dan ook groter geweest)

Het lichtstipje in het midden ... daar ligt de losloopweide

Dit is ze dan

Dit is de enige ingang voor de losloopweide ... het is wel een stevige poort en ze kan van binnen gesloten worden met een hendel. 

Een vriendelijke oproep van de hondenbaasjes van wie hun honden graag met ballen spelen om eventuele niet gebruikte ballen mee te brengen en er achter te laten.

Zoals jullie kunnen zien zijn er banken voorzien en een vuilbak - dus terwijl jullie honden aan het ravotten zijn, kan je op je gemak je picnick nuttigen op de banken zonder gestoord te worden door de honden met hun smekende blikken  :winkt:

Stevige omheining ... daar komt zelfs mijn Lina niet door met haar vernielende tandjes  :clap:

Overzicht van de losloopweide - niet groot, maar gezellig en proper ... en soms wat te stil

Juist achter het poortje vind je een grote metalen koffer ... is die gewoon achtergelaten of zit er iets in ?

Ah ... hier zitten de kapotte ballen dus ... of wat er nog van overblijft  :rolleyes:  Dus indien jullie eens langskomen en je hebt thuis nog een versleten voetbalbal liggen of zo ... breng die aub mee en gooi die in deze koffer.  De hondjes gaan je dankbaar zijn  :poot:

Terwijl ik en Lina er rondliepen, kregen we opeens bezoek ... allee dat dachten we toch ...

Ofwel zag Lina er te dreigend uit of ikzelf (ik denk dat het het laatste zal geweest zijn), maar in ieder geval ... hondje mocht niet komen spelen bij ons  :krab:

Deze ligt er al heel lang en wordt af en toe eens in een andere vorm gedraaid ... altijd leuk vindt Lina  :joepie:

Ja wat kan ik zeggen ... het gras is altijd groener aan de overkant zeker  :kweetni:  Maar zo zie je wel duidelijk dat je hond niet zal ontsnappen hé.

Deze weg ligt dus recht op de ingang van de losloopweide, langs deze weg gaan we terug weg (richting andere ingang van de Warande)

Deze vind je aan rechterkant als op de weg hierboven.

En deze ligt wat verder ... toen wij er waren ... was het echter uitgedroogd ... normaal kan je je voorruit trekken met het koord van de ene kant naar de andere, maar dan moet het vloot uiteraard wel op water drijven ... 't zal nog veel moeten regenen  :?

Enkele doorzichtige wigwams of iets dergelijks  :denk:  Wel leuk voor een foto  :foto:

Laatste speeltje voor de kinderen, maar ook leuk voor wat Body and Balance oefeningen voor de honden hé

Dit is het volgende dat je tegenkomt op de weg - buurttuintjes

Nadat je een groot rondpunt bent gepasseerd (sorry foto vergeten te nemen) kan je maar enkel rechtdoor en loop je op deze weg dan tussen de bomen (goeie schuilplaats voor als het regent ... was nodig voor ons die dag)

Op je linkerkant kom je nog tussen de bomen deze mooie open weide tegen ... in de zomer staat er dikwijls een grote tent, maar anders kunnen de honden hier ook nog eens goed rennen
op

De weg verder volgen en op het einde kan je enkel naar links

Dus hier linksop ... naar de in/uitgang van het speeldomein "De warande" aan de Heirweg

Dit is dus de andere ingang aan de Heirweg

Dit is dan het bord die je ziet bij deze ingang ... ik merk nu pas dat er zou een plas of vijvertje zijn achter de slaapgelegenheden.  Dat heeft me een reden om vlug nog eens terug te gaan om het te gaan checken

Nathy

Online *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Kortrijk - De Warande
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2016, 19:45:42 pm »
Mooie fotoreeks :wink: doe zo verder, nog een heel pak in je regio te gaan :tong:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Nathy

• Kwijlbakske
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kortrijk - De Warande
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2016, 19:49:47 pm »
Mercikes ... Goedgekeurd dus  :joehoe:

Ja .. Nog enkele te gaan ... Kga proberen iedere maand ééntje ... Zo ben ik tegen de zomer rond, denk ik
Nathy