Auteur Topic: Hondenzone Preshoek  (gelezen 4365 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Hondenzone Preshoek
« Gepost op: november 05, 2014, 21:58:04 pm »
In de Kleine Molenstraat te Lauwe, was het vandaag op 5 november een drukke namiddag.

Reeds om 14u15 stond ik daar ter plaatse. Eerst nog ff een ander stukje bos op en neer gewandeld, waarna we de ANB'ers vanop een afstand aan het volgen waren. We, dat zijn: Chucky, Nuka en ik...

Er stopt een wagen en er stapt een dame uit, die met me een praatje komt slaan... Het blijkt al snel de 'burgemeester van de dieren' te zijn, maw 'schepen dierenwelzijn'. Het is een joviale dame die helaas genoeg afscheid moest nemen van haar hondje eerder dit jaar.

Nadat zij het 'kort hield' omdat al die hondjes naar de zone wilden... besloot 'die van den ANB' er toch een langer stukje aan te breien. Chucky legde zich neer en Nuka draaide haar kopje bij elke keer dat die box weergalmde. Ze vond het maar wat raars :lol:

en na ANB kwam dan nog de Rashondenfederatie die Eurodog organiseert... de 'experten' (alsof andere hondeneigenaren dat niet zijn) waarmee ANB in de toekomst nog wil samenwerken....

Eindelijk mochten we die weide in... of tis te zeggen: bos.

Het is in 2 gedeeld, maar je kan gerust de 2 delen bewandelen. Ik vind het op zich geen slecht idee om de kleintjes te scheiden van de grote. Niet alle kleine hondjes houden van grote honden...

Uiteraard is het niet verboden om met je kleintje in de weide van de grote honden te gaan.

Er is maar 1 vuilnisbak en die staat aan de straatzijde.

Dit is het welkomstbord.

Tot op heden is er nog geen parkeerzone, maar de stad Menen heeft beloofd dat die er zou komen vlak tegenover de ingang.

Wij hebben ons lang straat geparkeerd

feestelijkheden op een koude novemberdag

Plaats vrijmaken voor de ingang

de ingang. Links groot, rechts klein.

de uitgenodigden
de dame rechts achter de eigenares van de dalmatiër had een petitie ingediend.
De dame volledig links is de schepen voor Dierenwelzijn, mevr Syssauw.

Hondje Ziva trekkend aan de lijn, 7 maand jong

Zegje doen

ook z'n zegje doen

daarna omdraaien en richting speelzone gaan

foto's

de overgang van grote zone naar kleine zone

deze had wat gevonden om te eten

Er was toch nog één iemand (met de terriër) die niet snapte dat je in een hondenlosbos je hond kan LOS laten...

"Hij is te wild" was de uitleg... 'en dan?' dacht ik...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

• Verjaardagsbazin
  • Grompot
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Hondenzone Preshoek
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2014, 23:14:14 pm »
Mooi losloopgebied  :thumbs: Hopelijk mag die terrier straks wel los en was ie nu enkel voorzichtig omdat er veel volk bij liep  :hihi:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2014, 00:36:30 am »
Die mevrouw met Ziva van 7m jong... wou hem aanvankelijk ook niet los laten... ik zei: 'maar tis volledig afgezet mevrouw... uiteindelijk zal je hem wel terugvinden hoor... :lol:

ze heeft hem losgelaten en ze was zo blij dat haar hondje zo content was... en hij kwam terug ook. Hij weet heel duidelijk dat zij haar baasje is.
Maw: ze was dan wel blij dat ze de poging had gewaagd... :wink:

Offline Xtreme Taz

• Verjaardagsbazin
  • Grompot
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2014, 19:58:37 pm »
 :thumbs: :thumbs:

Ken het gevoel. Vond het ook maar eng J&L los te laten hier, nu ga ik regelmatig langs  :hihi:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline rietje

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2014, 09:28:47 am »
Super! Hoop dat er nog meer gemeentes zullen volgen!

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline Gwenno

• Puppedup
  • *
« Reactie #5 Gepost op: november 18, 2014, 10:24:13 am »
Zondag gevonden in de hondenzone Preshoek: armband. PB met beschrijving en we spreken af voor het terugbezorgen.

Eerste bezoek (16/11/2014)...
  • De zone ligt er momenteel erg slijkerig bij; niet echt aangenaam om er nu te wandelen. Dat is wel leuk voor de honden natuurlijk. :tong: Het zal daar in de zomer leuk toeven zijn.
  • Ook de (kleine) parking is erg glibberig; opgelet voor vastrijden. Parkeren op straat, voor zover mogelijk, is aangewezen.
  • De toegangsbruggetjes zijn nogal gevaarlijk voor hondenpoten vanwege de brede spleten tussen de planken. Dat had beter gekund.
  • Vuilbak voor hondenpoep?

Al met al weeral een mooie aanwinst voor ons en onze viervoeters. We gaan er zeker terug.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #6 Gepost op: november 18, 2014, 23:41:29 pm »
de vuilbak staat vooraan aan de straat (zie foto)

de parkeerzone moet nog aangelegd worden...  ff geduld, dat ligt aan de gemeente Menen :wink:

de planken aan de ingang liggen idd ver uiteen, daar hadden wij ook last van...

en dat het slijkerig ligt, is logisch aan een hondenzone denk ik... het wordt vaak bezocht, het gras heeft geen kans van groeien en nu, in de winter, zeker al niet.

Met modder heb ik op zich geen probleem...

ik heb meer problemen met de planken en het feit dat er in de kleine honden-zone een probleem is met de bedrading, dat bijv een chihuahua eronder kan... en dat we maar kunnen hopen dat ze de braamstruik die er staat, laten groeien... dan is dat probleem daar weg.

Wij parkeren onze wagen in het industrieterrein en wandelen er dan te voet naartoe...

dit is onze wandeling
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,12269.0.html
en die loopt er vlak langs