Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: We gaan er voor! => uitvallende honden  (gelezen 1500 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Barosho
Jankertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Februari 14, 2009, 15:05:34 »

Op onze hs hebben we een clubje opgericht voor baasjes van uitvallende herders grijns

Nee, nee, even serieus nu. Onze Shorty kan serieus uitvallen aan de lijn en op onze hs zijn er zo nog wel. Daarom hebben we besloten om er aan te gaan werken met een gedragstherapeute en één van onze instructeurs en dat op een positieve manier. Ik ben zeer benieuwd en zou hier graag onze belevenissen en het liefst ook vorderingen noteren ... dus hup: we gaan er voor gek !

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 14, 2009, 15:25:43 »

Ik ga dit met veel interesse volgen  thumbsup

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 14, 2009, 21:43:50 »

Ik ook, hebben hetzelfde probleem en ik kan wel bedenken hoe je dat er uit getraind krijgt... MAAR het zou geweldig veel verschillende honden en situaties vergen en dan nog eens per hond afzonderlijk of per 2 of 3 of 4.
Onbegonen werk lijkt mij, wij parkeren dus heel ons boeltje en laten tegenliggers passeren  eehm

Op een HS terrein staan ze allemaal netjes onder appel trouwens, dus zo ver zijn we wel geraakt  zonnebril

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 14, 2009, 21:54:14 »

Ik volg  duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 14, 2009, 22:26:01 »

goed plan  duim omhoog
Barosho
Jankertje

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 15, 2009, 07:58:43 »

Ik ook, hebben hetzelfde probleem en ik kan wel bedenken hoe je dat er uit getraind krijgt... MAAR het zou geweldig veel verschillende honden en situaties vergen en dan nog eens per hond afzonderlijk of per 2 of 3 of 4.
Onbegonen werk lijkt mij, wij parkeren dus heel ons boeltje en laten tegenliggers passeren  eehm

Op een HS terrein staan ze allemaal netjes onder appel trouwens, dus zo ver zijn we wel geraakt  zonnebril

Op het terrein van de HS is het geen probleem, enkel ernaast en op wandelingen. Al zitten er zeker wel honden tussen die op het terrein ook uitvallen. We starten individueel om daarna te gaan werken met rustige honden die niet uitvallen en daarna om twee van die vurige types samen aan te pakken hihi

Het is inderdaad een werk van lange adem maar ik heb het er wel voor over. Ik zou graag weer ontspannen gaan wandelen met mijn roedeltje zonder telkens extreem op mijn hoede te moeten zijn als er een andere hond in de buurt komt ojee . Gelukkig is het alleen Shorty die uitvalt weetniet dus zal het ook veel trainen zijn met hem alleen en dan met één van de andere twee erbij en dan weer met z'n allen.

En als we al wat vorderingen hebben gemaakt tegen de zomer dan zou ik dat al heel fijn vinden joepie

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 16, 2009, 16:49:57 »

Bij ons nemen ze dat uitvalgedrag dus van elkaar over - afzonderlijk zijn ze goed af te leiden maar in groep is dat al stukken moeilijker...

Maar in jullie geval, met maar 1 uitvaller, zal het dan wel lukken vermoedelijk, ben benieuwd naar de vorderingen  :blij:

alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 16, 2009, 20:43:36 »

Ik wil niet bemoeizuchtig zijn, dit is iets wat je bij ons bijna niet tegenkomt.
Grote pluspunten zijn:
- de honden mogen absoluut NIET in de kantine komen, dus kunnen ze elkaar niet uitdagen.
- 90% van de mensen heeft een hondekar en/of bench in de auto staan (lekker vertrouwd en veilig voelend).
Wel ontstaan er lichte spanningen (gelukkig van zeer korte duur), als er een nieuwe (vreemde) hond binnen de groep komt.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 16, 2009, 23:40:02 »

Ik begrijp het niet heel goed  denk

Je bedoelt dat jullie geen inspanningen doen om honden 'sociaal' te leren zijn naar soortgenoten ?

Barosho
Jankertje

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 17, 2009, 22:30:13 »

Mmm denk ik vind het ook wel gek dat er niet meer 'sociaal contact' gemaakt wordt tussen de honden. Het is toch heel belangrijk dat ze leren omgaan met elkaar krab . In Shorty's geval is het zo dat hij niet op alle honden reageert. Maar ik wil zijn gedrag wel onder controle hebben. Zo wil ik bijv rustig een terrasje kunnen doen in de zomer mét mijn honden. Een wandeling maken en andere honden op een fatsoenlijke manier laten passeren, enz ... En dat kan toch alleen maar met véél trainen en veel verschillende situaties opzoeken lijkt me?

Morgen starten we. We komen samen bij ons thuis om Shorty te bekijken (niet dat er thuis veel te zien valt weetniet ) en om de 'theorie' en de oefeningen te bespreken en uit te werken. Ik ben benieuwd!!!

Barosho
Jankertje

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 19, 2009, 00:30:59 »

We hebben er net een gesprek opzitten van 5 uur, jawel schok
Tja, honden ... het is ook zo'n interessant gespreksonderwerp hihi

We hebben mogen vertellen wat ons probleem is, hoe we het tot nu toe hebben aangepakt, de geschiedenis van zijn gedrag enz ...

Stap 1: Vermijden dat hij in de fout kan gaan.
Op dit moment moeten we contact met andere honden zoveel mogelijk vermijden. Het stressniveau heel laag houden en goed gedrag belonen bijv. mensen die voorbij komen, fietsers, joggers enz ... waar hij netjes passeert belonen (ook al vertoont hij helemaal geen 'uitvalgedrag' naar hen)

Stap 2: Aanleren van de clicker + een aantal kleine andere oefeningen
Dat zou helemaal geen probleem mogen zijn. Dus ik ben benieuwd.

Zaterdag gaan we gewoon weer naar de training al gaan we het wel anders aanpakken ivm binnen gaan, kantine, plein enz opdat hij zo min mogelijk in de fout zou kunnen gaan. En volgende week dinsdag komen we weer samen.
Ik hoop zo dat we een manier vinden om het voor iedereen weer wat aangenamer te maken thumbsup

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 19, 2009, 22:03:34 »

Klinkt niet slecht  headbang headbang

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: