Minoes
Kwijlbakske

|
 |
« Gepost op: Februari 13, 2009, 17:39:57 » |
|
Pfff, hondenasielen... nu had ik ontdekt dat dicht bij mijn werk er zich een hondenasiel bevindt, dat ook nog eens vrijwilligers zocht. Ik al helemaal blij en hyper er een mailtje naartoe gestuurd, want ik mis het hebben van een hond, weet je wel... en dan kunnen helpen daar, na mijn werk, door te kuisen of te wandelen of whatever they wanted: ik zag het hélemaal zitten. Dus ikke ongeduldig zitten wachten op een antwoord op mijn mail. Kreeg ik dat hyperdroog terug 'wij werken niet buiten de werkuren'. Hoezo niet? En wat gebeurt er dan met die dieren tussen 5 en 9?  Nu helemaal teleurgesteld natuurlijk. Kan ik nog niets doen met honden in mijn vrije tijd. En dat geeft me toch maar een wrang gevoel. Dat vrijwilligers worden geweigerd te helpen na 17u 's avonds. Leuk asiel zeg, dat denkt echt aan de dieren  Der zal wel een praktische kant aan de zaak zijn, maar toch... kweeni...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 13, 2009, 18:44:39 » |
|
Hmm, raar inderdaad.  Hier zoeken ze juist mensen voor als ze gesloten zijn met de honden te gaan wandelen en hokken te einigen. Zodat als er mensen komen in de openingsuren de honden zeker aanwezig zijn en dus meer kans hebben op een nieuw baasje... Ik zou als ik jou was eens langsgaan in de openingsuren (als je de kans hebt natuurlijk), zal wel een logische uitleg voor zijn. Maar zo blijf je je vragen stellen en ik denk dat je hier toch ook wel antwoord op wilt hé. Gewoon eens met ze gaan praten. Succes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muffin en Emma
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 13, 2009, 18:50:28 » |
|
Misschien is dat een verzekeringskwestie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minoes
Kwijlbakske

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 13, 2009, 19:54:03 » |
|
Mja, acht, tis nederland weet je wel. Had er aan moeten denken... alle 'rechtgeaarde' dierenvrienden (of zo denken ze dan toch over zichzelf :roloog:) blijven thuis voor hun honden enzo. Wie werkt er nu overdag?? als hondenliefhebber?? Ik weet niet of ik met dat soort mensen wil omgaan, integendeel. En die mail was echt heel koud enzo. Dat ze er maar in stikken dan...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 13, 2009, 20:12:49 » |
|
dat is NL ook in de ziekenhuizen, bij huisartsen,... sluit het op het einduur (5h) Urgenties kennen ze daar niet. Dokters hebben daar ook vaste uren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 13, 2009, 20:52:39 » |
|
wa stom zeg  maar idd als je eens tijd hebt zou ik toch ook langs gaan ,...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 13, 2009, 21:13:36 » |
|
Rechtgeaarde Nederlandse hondeneigenaren annex dierenliefhebbers die blijven thuis voor hun dieren. In geval van nood mogen ze half-time werken maar ook niet meer :roloog: Een totaal verschil van mentaliteit. Wij worden bekeken als dierenbeulen omdat onze honden zo lang alleen thuis zijn.  Maar heb je in feite om de openingsuren gevraagd? Misschien zijn ze wel open tot 22 u s'avonds 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 14, 2009, 00:36:36 » |
|
euh nederland? en ge denkt dat dat in België anders is? 
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 14, 2009, 00:39:19 » |
|
ja  In België zijn er openingsuren en buiten die openingsuren zijn er vrijwilligers aan het werk. Telefoon wordt niet opgenomen, poort is gesloten,... Hier sluit het ook niet om 17h. De nacht zijn de honden wel alleen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 14, 2009, 00:40:32 » |
|
en in de nacht kan er niets voorvallen?? persoonlijk ben ik daar ook niet voor te vinden zenne 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 14, 2009, 00:45:48 » |
|
Als jij slaapt kan er met je honden ook iets gebeuren. Je bent er wel en als ze blaffen dan hoor je het en kan je gaan kijken. Mijn eerste idee was ook dat het raar is dat de honden 's nachts op zichzelf passen, maar je kan van vrijwilligers toch niet willen dat ze om de beurten 's nachts toezicht doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 14, 2009, 01:01:25 » |
|
Het asiel hier het dichtst bij, daar is volgens mij ook geen mens meer aanwezig na 17 u ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 14, 2009, 02:43:20 » |
|
ik vind dat er aanwezigheid van een mens moet zijn in een asiel. Zowel 's nachts als overdag. (en wie spreekt van vrijwilligers... oostende en brugge bijv betalen hun oppassers) Zoals je zegt: 'als wij thuis zijn...' dus IS er wel iemand.  En ik wil ervoor wedden dat er ook hier asielen zijn waar niemand meer te vinden is na sluitingsuur...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minoes
Kwijlbakske

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 14, 2009, 12:40:04 » |
|
Ik heb gezegd dat ik na 18u kon komen helpen en dat ging dus niet. Laat dan maar... Mja, in bepaalde asielen in België is het ook zo. Eigenlijk elk asiel waar ik dicht genoeg bij woonde, to be honest 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hartje
Wriemelkontje
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 14, 2009, 14:53:14 » |
|
een asiel overleeft nu al van sponsors en hulp van vrijwilligers. Die kunnen niet goed voor de honden zorgen en een beperkt bedrag vragen voor de herplaatsers als ze extra kosten gaan maken. Zeker niet als ze moeilijk herplaatsbare honden niet inslapen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|