Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vuile Pootjes? Jij komt er niet in!  (gelezen 2432 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: Februari 10, 2009, 23:34:32 »

Mogen jouw hondjes vuile pootjes hebben? Ga jij wandelen met speciaal voor de hond voorziene wandelschoentjes zodat zijn pootjes niet nat en vuil worden in dit gure weer?
Of besluit je een vestje te kopen, zodat zijn buik zeker niet bespat wordt met slijk en water uit al die vieze plassen?

Vandaag zag ik een koppel een DF-label zaak binnenstappen. De vrouw droeg zo'n bakske waar je een klein hondje of een kat in steekt om bijv naar de DA te gaan.

In dit geval bleek het een hondje (Tibetaanse Terriër)... "zijn voetjes mogen niet vuil worden" ...

(ps: niet over de inleiding beginnen eh... ik weet ook dat bijv Copin schoentjes draagt (maar das niet omdat hij z'n poten niet mag vuilmaken))

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 10, 2009, 23:37:42 »

Ik denk dat er wel al voldoende foto's bestaan van Kobbe en Charlie met vuile pootjes, om van de rest maar te zwijgen  hihi

Christel
Grommertje

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 10, 2009, 23:40:05 »

Vuile pootjes is nog niks, hier hangen ze helemaal vol slijk  hihi
Ze kunnen er maar plezier van gehad hebben en de auto is "vuile hondenproof".

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 10, 2009, 23:43:43 »

Doet me  terugdenken aan een vroegere overbuur. De kinderen hadden zich lekker vuil gemaakt in de zandbak op school   fluit
Zegt ze tegen mij; die  zouden bij mij zo niet binnen mogen komen  schok
Ik heb dan maar gevraagd of ik verondersteld werd van ze dan buiten een bad te geven?  hihi

Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 10, 2009, 23:49:43 »

omdat beelden meer zeggen dan woorden...

iets minder scheutig ben ik op sommige hardnekkige parfums die ze uitzoeken.

EDIT: @ Riet:  mijn ma heeft bij ons beneden een douche laten installeren zodat we ons eerst konden opfrissen als we van buiten kwamen. (hadden grote weiden achter ons waar we met een hoop speelden)
« Laatste verandering: Februari 10, 2009, 23:51:58 door Ziggy » Gelogd
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 11, 2009, 01:04:31 »

Ikzelf kijk er nauwelijks naar - als ze te modderig zijn spoelen we ze uit.
Wat ik bijvoorbeeld nu wél doe (met de regen en de wegenwerken), is Elbee en Zohra dragen van uit de auto tot in de gang, 't is sneller dan die acht poten af te drogen.

Onze vrienden waar we veel mee wandelen, met de briards dus, letten er wel op - in die zin dat er een zo proper mogelijke wandeling uitgezocht wordt, mispakt dat, dan is het ook maar zo  hihi

Maar grote langharige honden onder de modder, da's ook al iets anders dan pakweg een jack russel ...

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 11, 2009, 01:10:29 »

Barney mag overal zijn pootafdruk achterlaten (en andere hondjes die op visite zouden komen ook), als de jongen zich maar vermaakt, voor de rest bestaan dweilen en water he  headbang

@ Riet: (kon mijn ma geweest zij) Ik ben dus inderdaad nooit met vuil kleren mogen aankomen thuis, den zandbak was dan ook verboden terrein, tenzij in de zomer als ik een badpakske aankon, dan kon na de zandbak de tuinslang zijn werk doen  bang hihi

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 11, 2009, 02:26:24 »

arm , arm hondje  aw

mijne melle heeft het recht hem zo vuil te maken als hij wil en ik heb het recht om hem te wassen nadien  grijns

het zwijntje heeft dan ook zijne persoonlijke bathroom in de garage ,..

wat ik wel moet toegeven is dat als ik melle zijn regenvest heb aangedaan (omdat hij te vlug doorweekt is en koud heeft en dus ook om die koud waterstaart te voorkomen ) en die na de wandeling uitdoe en enkel zijn onderste pootjes moet drogen ik dat wel eens aangenaam vind  fluit maar dat wil niet zeggen dat hij die vest meer aankrijgt dan strikt nodig natuurlijk

ikzelf als kind werd soms staande gebracht bij de voordeur en door mijn papa onder de oksels omhooggeheven om zo direct in bad getakeld te worden , t'is niet dat mijn mama zo een nette was maar ik dan wel "er vallen brokstukken af " vuil   roflol

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 11, 2009, 11:58:23 »

je weet natuurlijk ook wel niet waarom hij z'n pootjes niet vuil mocht maken hé  wink
misschien had het hondje wel iets (een wondje of zo) en hadden de baasjes geen zin om het uit te leggen  weetniet
die van ons mogen zich in elk geval wel vuil maken, allee, ik probeer dat soms een beetje te vermijden, maar zoals echte witte herders zijn ze koppig en weten ze het dus beter  grijns hihi

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Copin
Ploeteraartje
*

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 11, 2009, 12:50:18 »

zucht

van mij mogen ze vuil worden, handdoeken liggen klaar thuis...
en, ja, van die schoentjes...  winkt

Muffin en Emma
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 11, 2009, 13:42:55 »

Ik vermijd echte modderpaden, gewoon omdat ik dat niet echt fijn vind, en als ze toch in de modder zijn geweest, rij ik nog even langs de grote badkuip in Mol-Rauw  hihi Maar de pakken zand hier in huis die nemen we erbij. Ze moeten wel in de veranda blijven tot het meeste zand eraf gevallen is.
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 11, 2009, 14:08:17 »

Mogen jouw hondjes vuile pootjes hebben?
tuurlijk da

Citaat
Ga jij wandelen met speciaal voor de hond voorziene wandelschoentjes zodat zijn pootjes niet nat en vuil worden in dit gure weer?
Of besluit je een vestje te kopen, zodat zijn buik zeker niet bespat wordt met slijk en water uit al die vieze plassen?
no way, vestje voor Gian of Snow is enkel voor heel guur koud en nat weer, omdat ze anders uit hun vel vriezen.

Citaat
Vandaag zag ik een koppel een DF-label zaak binnenstappen. De vrouw droeg zo'n bakske waar je een klein hondje of een kat in steekt om bijv naar de DA te gaan.

In dit geval bleek het een hondje (Tibetaanse Terriër)... "zijn voetjes mogen niet vuil worden" ...
tenzij ze daar een goeie reden voor had die we niet kennen, snap ik zoiets dus niet
mag die hond nog wel een beetje hond zijn  denk

Of het valt er binnen wel vanzelf af en daar bestaan dan stofzuigers, water, dweil en zeep voor.
Of het is toch wat te erg en dan bestaan er handdoeken voor om het ergste eraf te halen.
Of het is echt hopeloos en ze vliegen in bad. lol

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #12 Gepost op: Februari 11, 2009, 15:23:18 »

en enkel zijn onderste pootjes moet drogen 
Citaat

wat moet ik mij voorstellen bij "onderste pootjes????" Mijn honden gaan enkele keren per dag naar buiten in de hof en komen telkens met vuile poten rechtsreeks binnen in de woonkamer, soms droog ik hun poten af maar meestal vind ik het vlugger om met een dweil de vloer te vegen dan 12 pootjes te drogen. Ik heb ook bewust gekozen voor kortharige honden. En als het echt te erg is en hun buiken ook vuil zijn geef ik ze een beurt in het bad onder een lauwe douche.

" vuil   roflol

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #13 Gepost op: Februari 11, 2009, 15:32:16 »

Citaat
je weet natuurlijk ook wel niet waarom hij z'n pootjes niet vuil mocht maken hé

jawel... ge ziet toch waarover ik het heb? krab

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #14 Gepost op: Februari 11, 2009, 16:22:37 »

wat moet ik mij voorstellen bij "onderste pootjes????" Mijn honden gaan enkele keren per dag naar buiten in de hof en komen telkens met vuile poten rechtsreeks binnen in de woonkamer, soms droog ik hun poten af maar meestal vind ik het vlugger om met een dweil de vloer te vegen dan 12 pootjes te drogen. Ik heb ook bewust gekozen voor kortharige honden. En als het echt te erg is en hun buiken ook vuil zijn geef ik ze een beurt in het bad onder een lauwe douche.

" vuil   roflol

De onderkant van de pootjes zeker?  wink

Zorathello; wanneer ga je nu eens eindelijk de grootte van je banner aanpassen?
Voor zover ik weet is er al minstens twee keer per PB aan je gevraagd om dat te doen  grijns
Ik vermoed dat je je PB's niet ontvangt, weetniet  je instellingen eens nakijken  misschien?

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: