Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: onaangenaam zicht  (gelezen 1648 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vanessa__tje
Puppedup
*

« Gepost op: Februari 08, 2009, 08:20:32 »

Hoi hoi hoi.

Sinds een klein maandje hebben we Zino in huis gehaald. Zino is nu bijna 3 maand oud en heeft een probleem waar wij de oplossing niet van vinden. Zino vind het leuk om de kattenbak leeg te roven en de stront van de katten mee te nemen naar zijn favoriete plekje in huis. Telkens we hem betrappen straffen we hem en zeggen we dat het echt niet kan. Maar dat snapt hij niet. Want laat hem 10minuutjes alleen en hij heeft alweer de kattenbak leeg geroofd.
Iemand een hint om hem dat af te leren?
Dank je!
Binno
Bolletje Wol

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 08, 2009, 09:58:27 »

Is er een mogelijkheid om de kattenbak buiten zijn bereik te zetten, hoger bijvoorbeeld?
Vele honden vinden kattendrolletjes een delicatesse dus denk dat het afleren moeilijk zal zijn.
Als ze hier in de tuin eentje kunnen vinden van de buurkatten dan zijn ze er ook mee weg. puke

vanessa__tje
Puppedup
*

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 08, 2009, 22:40:54 »

Helaas hebben we die mogelijkheid niet. Anders hadden we dat al lang gedaan. Maar verder dan op de keukenkasten (nee dank je) of de rattenkooi (die al snel zal zorgen dat de kattenbakvulling door de kattenbak zal lopen) hebben we geen mogelijkheid. Dan wel in een andere kamer zetten (wat we geprobeerd hebben maar de katten blijven hun behoefte doen op dezelfde plek waar die vroeger stond).
sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 09, 2009, 00:17:08 »

Ik dacht dat jullie een klein hondjes hadden ?  weetniet

Misschien hogere randen rond de kattenbak ? De katten zullen er wel inkruipen denk ik , het hondje niet
biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #4 Gepost op: Februari 09, 2009, 12:00:45 »

hier blijft dat ook gebeuren  zucht

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 09, 2009, 15:26:25 »

Er zijn van die kattenbakken met overkapping, maar daar kan een klein hondje ook in en als de kat dat niet gewend is zal die er ook niet in willen. Copofragie of stront eten is een slechte gewoonte die héél moeilijk af te leren is. Mijn honden kunnen niet aan de kattenbak maar ik weet dat ze ook kattenstront lusten. Als je de kattenbak echt niet buiten het bereik van de hond kunt zetten denk ik dat het ptobleem zal blijven bestaan. Ge kunt natuurlijk proberen om telkens foei te roepen als je uw hond in de kattenbak betrapt en eventueel met een blikje met keitjes in (of een kettingkje) ernaar (langs hem hé, niet op hem) gooien om hem te doen schrikken als hij dat ongewenst gedrag vertoont, het is nog een jonge hond mssch leert hij het af.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 09, 2009, 15:43:21 »

Hoe ontzettend vies en  puke we het als hondeneigenaars ook vinden honden storen er zich geen moment aan .
Zij vinden het zalig.Nochtans vind ik het als kattenbakkuiser toch echt niet zo heerlijk ruikend of uitziend  hihi
Wij hebben het op de vg manier opgelost.
De kattenbakken waar de honden aan kunnen hebben een omheining gekregen in de vorm van een deel van een puppieren.
Je kan dit zo plaatsen dat zij er niet meer aan kunnen, maar, de katten wel.
Toen de kittens nog heel klein waren zetten we daar dan een klein krabpaaltje langs zodat ze gemakkelijk op dit krabpaaltje konden en zonder moeite dan ook naar de kattenbak gingen.
Je kan bvb ook van die witte afwasbare houten planken samenvoegen en op die manier ook voor een barrière zorgen.
Wel moet dit hoog genoeg zijn want die karwaten (de honden) stoppen maar al te vlug hun kop ergens in waar ze niet mogen  hihi
Afleren, ik wil je de moed niet ontnemen, maar, het is me nog nooit gelukt en ik ben er niet alleen in.
Je kan het vgs miin inziens alleen proberen te voorkomen. wink

vanessa__tje
Puppedup
*

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 09, 2009, 16:49:50 »

het is niet mogelijk de kattenbak ergens anders te zetten omdat de katten dan gewoon op de vloer waar de kattenbak eerst stond gaan.
dit is een kattenbak met zo'n kap op maar die hebben we eraf moeten halen omdat Lucky (de mamapoes) dan niet meer in de bak ging maar ernaast. dus dat probleem was opgelost door de kattenbak open te maken.
het foei geroep en iets dat heel veel lawaai maakt naar de hond smijten is geen oplossing omdat hij op die moment ophoud maar nog geen minuut later zijn tocht naar de in zijn ogen lekkernij kakje verder zet.
dus zullen we het proberen om de kattenbak een stukje hoger te maken aangezien Zino maar de helft van grootte als de katten is :P en dan hopen dat de katten de bak nog altijd even handig vinden.
Bedank voor deze tip, hopelijk werkt dit want om overal  kakje te vinden is geen pretje. en vooral de gedachte dat de hond stront eet is al een motivatie om de oplossing te vinden :d
alcoppe
pikkediefje
**

Geslacht: Man

Danté en Cedric Coppejans; Hearts of Gold

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 09, 2009, 18:00:21 »

Misschien komt ie tekort in de voeding.
Onze Ceddie vrat in het paarde kakje , wij gaven hem hiervoor eierkoek en/of rietsuiker.
Als je eierkoeken langer laat liggen, krijg je zo'n amoniakgeur/smaak.

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 09, 2009, 18:09:45 »

hier ook een kattenbak mèt dak hoor, maar de snuit van zo'n witte herder past er nog nèt in  zucht

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 12, 2009, 12:11:43 »

Een scherm voor zetten en zien dat de katten langs vanboven der in kunnen???

Ik weet het ook niet. Ik heb hetzelfde probleem. Onze aussie Flynn en sheltie Cayenne doen nie anders of de kattenbak verzetten , de kak op te eten en zelfs de korrels. En nadien kotsen ze het dan weer uit en stinken en vies !!!!

Hoger zetten is ook geen optie aangezien Flynn groot is.

Dus ik zit er ook mee... en prettig is wat anders ...

Mijne hebben zeker geen tekort in voeding en Xkippy en Whisper doen het niet en die eten hetzelfde.

Denk da ze da gewoon lekker of leuk en lekker vinden  zot weetniet
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 12, 2009, 16:03:26 »

hier ook een kattenbak mèt dak hoor, maar de snuit van zo'n witte herder past er nog nèt in  zucht

Ja, hier zijn ze ook allemaal met dak.M.u.v. 1.
Maar, het is niet het dak dat ervoor zorgt dat ze er niet in kunnen .
Er is een ingang  lol en die zorgt ervoor dat niet alleen de katten erin kunnen , maar, ook de honden ook al hebben ze nu een lange of een korte snoet.
Maar, met zo'n deel van een puppieren kunnen de katten er wel in en de honden niet meer.
Kattendrollen zijn nu eenmaal een delicatesse die ik hen in geen geval gun. roflol
Drollen zijn nog altijd uitwerpselen en afvalstoffen  puke
Hier zijn er dus al jaren geen problemen mee dankzij deze oplossing.
Lotje die uit het asiel komt heeft lang een heilige schrik gehad voor die gesloten kattenbakken en voor haar werd er een open kattenbak geplaatst, maar, ook zo dat onze honden er niet bij konden.
Nu staat hij er nog altijd, maar, wordt niet vaak gebruikt.Lotje is haar angst te boven, maar, hij blijft er staan moest ze ooit weer in paniek raken en niet op de andere durven gaan.
Alleen al het feit dat je en je honden en je katten om de zoveel tijd ontwormt en ze dan als hond weer die kattendrollen opeten , neen, hier krijgen ze er gewoon de kans niet voor. wink
« Laatste verandering: Februari 12, 2009, 16:06:00 door greatballsoffire » Gelogd

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #12 Gepost op: Februari 12, 2009, 16:23:24 »

Wij hebben een groot driehoekskattenbak voor de drie katten samen. Maar de honden verzetten die ... zo'n ren ervoor zullen ze ook wel omleggen ... zucht
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #13 Gepost op: Februari 12, 2009, 16:55:28 »

Een van die kattenbakken is o.a ook zo'n grote driehoekige .

Je moet dat natuurlijk wel zo plaatsen dat dat gestut (om het zo uit te drukken ) is.
Die puppieren hé.
De bakken die in een hoek staan kan je  met enkele delen omheinen  . hihi
Deze die los staan kan je rondom rond omheinen .
Wel altijd goed in het oog houden dat het klepje nog plaats genoeg heeft om zowel naar binnen als naar buiten open te klappen.
Persoonlijk vind ik die kattenbakken toch ook zo licht niet.
Ik doe er wel zo'n 6 cm vulling in.
Je kan misschien ook enkele  van die kleine oogvijsjes in de muur vastmaken (wel  pluggen gebruiken wink) aan elke kant en dan de uiterste delen van de puppieren met snelbinders vastmaken aan de muur. weetniet

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #14 Gepost op: Februari 12, 2009, 17:01:30 »

Hij staat inderdaad zo naast de dressoir gekeerd dat de opening enkel toegankelijk is voor de katten via de dressoir ... de honden zien het gat niet en toch draaien ze hem om, ze verzetten ze ... Die weegt al keizwaar van het kattenzand alleen lach Kan misschien in een andere hoek zetten waar twee muren in een L vorm er rond zijn en dan aan de andere kant twee ijzers van rennen aan mekaar en de muur bevestigen ... maar gaan ze dat er niet uittrekken. Zelfs een klimpaal krijgen ons beesten uit de muur getrokken ... Dus ja moeilijke kwestie hé met zo'n vernielers  denk
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: