Riet op Maart 30, 2008
Minoes was dat ergens tegengekomen en ze dacht dat dat wel interessant ging zijn voor Charlie.
De bedoeling is dus om je hond aan te leren om te speuren naar een 'vermiste persoon'.
Als je daarover meer info wilt, hier is de website
http://users.skynet.be/kris.dexelle/ 
Marij had ook interesse voor Melleke.
In het begin van deze maand waren we al eens gaan kijken hoe dat aangeleerd werd. Het zelf doen was er vorige keer nog niet bij. Clean boot hunting is iets voor mensen met heel veel geduld

Vandaag was er een workshop in Wezemaal.
In de voormiddag theorie, dat zijn Marij en Minoes gaan volgen, in de namiddag mocht je het dan zelf eens proberen.
Christophe, de vriend van Marij heeft Melleke bezig gehouden tijdens de theorievoormiddag. Ik ben later gekomen met Kobbe en Charlie.
In het begin moet de loper (runner, diegenen die het spoor loopt) een heel vertrouwde persoon zijn dus voor Charlie was ik de loper.
Minoes moest mij terugvinden door de neus van Charlie te volgen.
Het begin van het spoor wordt aangeduid door een smeller (iets van de persoon die gezocht moet worden) waaraan je hond moet ruiken en dat diegene die volgt met de hond moet meenemen

En Charlie heeft dat heel goed gedaan; zakdoek snuffelen, neus tegen de grond, spoor gevolgd (een paar zijsprongetjes gemaakt om een rattenspoor te volgen).
In de laatste rechte lijn dacht ik nu gaat ze me toch zien maar nee, neusje bleef tegen de grond tot een paar meters voor mij en we hebben ons flinke meisje dan ook heel goed beloond.

Melleke snapte het niet goed in het begin

maar zijn neusje is ook tegen de grond gegaan en Marij heeft haar vriend dank zij Melleke teruggevonden

Het was die v****de Wijngaardberg oplopen om aan de gekozen locatie te komen.
Ik heb een paar foto's genomen van Minoes en Charlie toen ze vertrokken vermits mijn eindpunt gewoon 4 bomenrijen verder was dan het beginpunt.
Niet geprobeerd van te focussen want anders zou het toch maar wazig geweest zijn bij mij.
Voor de start lange lijn aandoen

Vertrokken

De rechte lijn naar mij toe heb ik geen foto's genomen want ik moest klaar staan om te belonen

De foto's van tijdens het wachten ga ik ergens anders zetten

Kobbe zullen we een volgende keer moeten uittesten of die snuffelneigingen heeft