Auteur Topic: Losloopweide Niel - Walenhoek  (gelezen 4138 keer)

Offline stoempeke

• Puppedup
  • *
Losloopweide Niel - Walenhoek
« Gepost op: juli 18, 2012, 18:40:08 pm »
Ik ben net terug van de hondenweide aan de walenhoek.

De weide ligt in de straat "walenhof". Op een gegeven moment zie je de afrastering van het terrein. Daar is ook een brede zandweg, waar je best in kan rijden en je gemakkelijk kan parkeren. ( zie bijlage voor plannetje)
Het terrein is omgeven door een draad die je vaak ziet bij weides van koeien.  Op het terrein staat er een picknicktafel en net buiten de hondenweide staat er een vuilbakje. Er zijn 3 houten poortjes/ ingangen. Langs de ene kant van de domein staan bomen en struiken, waar je hond naar hartelust kan snuffelen.

In het begin dacht ik, ik ben al op leukere, grotere hondenweides geweest.
Op het eerste zicht is het gewoon die vlakte, maar de schijn bedriegt. Omdat ik dacht dat het terrein niet goed afgesloten was, wandelde ik naar het uiteinde. Daar bleek dat er tussen de draad en de struiken nog een padje loopt. Nieuwsgierig liepen we verder. Het kan toch niet dat ze het terrein niet helemaal omheind hebben? Maar nee hoor. Als je het padje volgt kom je uit in een stukje bos. De hondenweide is gewoon groter dan ik dacht. Ik volg mijn hond en ga mee op verkenning. We lopen het stukje bos in. Hier kan je hond volledig op avontuur gaan tussen de struiken en bomen.  Dit stuk is ook volledig omheind.  Op het uiteinde van dit stukje van de hondenwei, heb je nog een ingang. Een aangename verrassing dus, dit extraatje.

Het bosgedeelte is zeker even groot als de vlakte van de hondenweide. Ik vond het wel een leuke combinatie. Een vlakte waar ze goed kunnen ravotten, maar ook een bos waar ze op avontuur kunnen gaan. In dit bosgedeelte loopt ook een wandelpadje... je kan  dus gewoon mee gaan ontdekken.

Wat ik ook zeker nog mee wil geven is, dat het er ideaal is om te gaan wandelen met je hond. Vlak naast de hondenweide ligt het natuurreservaat. Hier kan je heerlijke tochten maken en je komt bijna geen kat tegen.  Het is precies alsof je ergens aan het wandelen bent, ver van de buitenwereld. Als je wil kan je er knooppunten volgen, maar je kan ook gewoon op ontdekking gaan. Het is ook een aanrader om af en toe een klein padje te nemen. Je komt er op de heerlijkste plaatsen in een oase van rust. Is je hond, net als de mijne, een waterrat is dat goed meegenomen. Er bevinden zich talrijke vijvers, waar ze kunnen zwemmen. Af en toe kom je wel eens een visser tegen.

Foto's

1) een stukje van de vlakte van de hondenweide

2) uitzicht van de ene kant van de weide tot de andere kant

3) stukje van de vlakte met picknicktafel

4) in het bos op de hondenweide

5) zo ga je van de vlakte naar het bos en omgekeerd

6) de hele vlakte, achter me en naast me ligt het bos

« Laatst bewerkt op: juli 18, 2012, 22:12:43 pm door els »

Online *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man