Auteur Topic: losloopweide ryckevelde - sijsele/st.kruis  (gelezen 15945 keer)

Offline jill

• Kwispeltje
  • Geslacht: Vrouw
losloopweide ryckevelde - sijsele/st.kruis
« Gepost op: mei 06, 2012, 18:22:28 pm »
Gisterenavond een berichtje zien staan op een site over de nieuwe losloopweide te Ryckevelde (te sijsele). Vandaag ons Lana in de auto geladen en dus een kijkje gaan nemen.

De losloopweide ligt eigenlijk aan de hoofdingang van het Ryckevelde bos. Ideaal dus om te combineren met een wandeling. Hieronder nog een iets gedetailleerdere wegbeschrijving.
Volg de N9 (baan Brugge - Maldegem), ter hoogte van Abdij van Male, Sint Kruis bevindt zich de ingang van het Ryckeveldebos. Rij het bos binnen op de kasseiweg, aan de linkerkant (nog voor de spoorwegbedding die door het bos loopt) ligt de nieuwe hondenspeelweide.

Momenteel is er nog geen aparte parking voorzien maar die zou er met tijd wel komen op de weide die er vlak naast ligt. Maar er kunnen wel een paar auto's staan aan de losloopweide zelf en een beetje verder kan je langs de kant parkeren.

De losloopweide zelf is één van de betere die ik al gezien heb. Het is een heel grote losloopweide dat volledig omheind is. Een heel groot voordeel, vind ik persoonlijk, is de aangelegde poel in het midden van de weide. Ideaal voor warme zomerdagen en voor hondjes die graag zwemmen. De poel staat in verbinding met een beek en de honden kunnen er heel gemakkelijk in en uit.
Ik heb maar 1 nadeel gezien en dat is het gebrek aan vuilbakken, maar mss zal dit na tips/klachten er wel komen. Ik zal alvast een mailtje sturen naar de gemeente met de suggestie.

Hieronder nog wat foto's van de losloopweide maar ik zou jullie zeker aanraden om zelf eens tot daar te rijden, het is zeker de moeite waard!

Zicht van de losloopweide vanop de kasseien

De ingang van de losloopzone, heel goed aangeduid en met van die klaphekjes zodat de honden zeker niet weg kunnen.

enkele foto's van de poel (wat ik één van de grote pluspunten vind!)

en ten slotte nog enkele sfeerfoto's  :D zoals je kan zien vond Lana het alvast super! en zeker toen er nog 2 andere hondjes toekwamen.

In het gebied ligt er ook een berg zand,wat de honden ook super vonden. Op deze foto zie je ook hoe groot het gebied eigenlijk wel is, het loopt namelijk tot aan die grasbalen in de verte. Genoeg plaats dus om te lopen  :thumbs:

Samengevat : een grote losloopweide, poel aanwezig waar honden gemakkelijk in kunnen en dicht bij het bos voor wie wil combineren met wandeling.

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Re:losloopweide ryckevelde - sijsele/st.kruis
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2012, 18:48:52 pm »
amaai das echt wel een mooie losloopweide  :thumbs:

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2012, 19:29:20 pm »
 :thumbs:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2012, 20:44:01 pm »
Mooi, maar Charlie loopt los door die draad  :hihi:

Online *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2012, 22:19:30 pm »
Machtig!

maar je moet niet mailen naar de gemeente, maar naar Natuur & Bos, zij hebben de weide daar aangelegd :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2012, 22:27:31 pm »
ziet er mooi uit  :thumbs:

...maar inderdaad voor de kleinere hondjes iets te grote gaten  :kweetni:

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2012, 13:57:11 pm »
Machtig!

maar je moet niet mailen naar de gemeente, maar naar Natuur & Bos, zij hebben de weide daar aangelegd :wink:

merci voor de tip, zal er deze week nog werk van maken!

Offline Guustie

• Puppedup
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juni 05, 2012, 09:00:45 am »
Mooi bericht met leuke foto's. Ik vermoed dat ik de 2 whippets die jullie gezelschap kwamen houden ken... "Dusty en Dune" uit Brugge :D

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #8 Gepost op: juni 05, 2012, 12:47:16 pm »
Mooi bericht met leuke foto's. Ik vermoed dat ik de 2 whippets die jullie gezelschap kwamen houden ken... "Dusty en Dune" uit Brugge :D

idd, dat zijn ze, de wereld is toch klein é  :D

Offline philip911

• Puppedup
  • *
Re: losloopweide ryckevelde - sijsele/st.kruis
« Reactie #9 Gepost op: september 28, 2012, 12:21:22 pm »
Inderdaad mooie weide en sinds enkele weken dank zij de toewijding van André en andere liefhebbers zeer zeer proper.
Jammer dat sommige hondenbezitters niet snappen dat het een losloopweide is en dus minder geschikt om honden aan de leiband te houden of in de armen... je maakt de speelkameraden alleen maar nieuwsgieriger en je beperkt je eigen hond of vergis ik mij ? Sommigen twijfelen ook of de honden nu stoeien of vechten met elkaar..... ???????
De meeste liefhebbers hebben gelukkig hun vriend of vriendin onder controle maar helaas zijn er ook uitzonderingen .... mijn hondje Charlie mocht het aan de lijve ondervinden (2 hechtingen).... ja sommigen komen met 6 grote honden tegelijk terwijl ze nog geen controle hebben over één hond.
Maar goed, hier bevstigen de uitzonderingen gelukkig niet de regel.
Als Charlie genezen is ga ik zeker terug.
Groetjes aan alle liefhebbers en medewerkers daar !
Charlie en Philip

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #10 Gepost op: september 28, 2012, 16:21:05 pm »
Is deze weide toegankelijk met het openbaar vervoer ?

Offline rita

• Snoepertje
« Reactie #11 Gepost op: september 28, 2012, 19:48:24 pm »
Ik ben da bijna zeker .  De bus naar sluis rijd door sijsele en je hoeft maar te vragen waar de dicht bij zijnde halte is .

Online *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: september 28, 2012, 20:34:34 pm »
stelregel van een losloopzone is altijd vragen of je erbij mag. Indien ja en er gebeurt wat: spreek de mensen aan om eventuele kosten te dekken.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2012, 16:49:35 pm »
Is deze weide toegankelijk met het openbaar vervoer ?

die is inderdaad toegankelijk met het openbaar vervoer, de bus nr 58 van brugge naar maldegem passeert daar en er is een halte op enkele honderden meters van de inrit van ryckevelde (ik denk dat het de halte "abdij van male" zal zijn) en dan moet je nog een paar minuten wandelen richting sijsele en dan ligt het aan je rechterkant.

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #14 Gepost op: september 29, 2012, 17:52:36 pm »
Citaat

die is inderdaad toegankelijk met het openbaar vervoer, de bus nr 58 van brugge naar maldegem passeert daar en er is een halte op enkele honderden meters van de inrit van ryckevelde (ik denk dat het de halte "abdij van male" zal zijn) en dan moet je nog een paar minuten wandelen richting sijsele en dan ligt het aan je rechterkant.

Bedankt!

Binnenkort de weide eens gaan uittesten